Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Aktuální počasí

Počasí dnes:

20. 8. 2019

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo déšť, na východě zpočátku až polojasno, od JV postupně místy přeháňky nebo bouřky, ojediněle silné. Denní teploty 21 až 25°C, na Moravě a ve Slezsku 24 až 28°C. Noční teploty 15 až 11°C.

Přehrát/Zastavit Další

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Opevnění

# A Á B C Č D Ď E É Ě F G H CH I Í J K L M N Ň O Ó P Q R Ř S Š T Ť U Ú Ů V W X Y Ý Z Ž
http://goo.gl/FU20Ef

Improvizované objekty

K celistvosti palebného systému linie nestačily jenom vybudované pevnůstky. Z taktických i stavebních důvodů musely být do systému paleb zahrnuty i některé budovy a objekty nalézající se poblíž nebo v sestavě linie. Jednalo se o improvizovaná kulometná stanoviště bez stavebních úprav budov s dostatečně silnými stěnami, které by se v případě potřeby využily. U Stříbra se jednalo o budovu strojovny bývalé elektrárny na Dlouhém tahu, vilu továrníka Justa u nádraží (čp. 502), skladiště železničních zásilek vedle nádražní budovy ve Stříbře a bývalou hájovnu nad železničním nádražím (čp. 534).

B2

Opevnění vzor 36

V první etapě výstavby se měly opevnit nejdůležitější komunikační body na plánované linii. Pás pevnůstek nebyl v této fázi výstavby opevnění vůbec celistvý. V úseku od Jivjan po Krsov byl vytyčen úsek výstavby VII. Stříbro. Posléze byl tento úsek nakonec rozdělen na dva podúseky: VIIa. Stříbro-jih (Čerňovice - Jivjany) a VIIb. Stříbro-sever (Čerňovice - Krsov).

http://goo.gl/dbNpCv

Opevnění vzor 37

Na počátku roku 1937 bylo rozhodnuto doplnit stávající provizorní opevnění postavené předešlého roku (LO vz. 36) souvislými pásy pevnůstek nového typu vz. 37, zvaných řopík (podle Ředitelství opevňovacích prací). Okolí Stříbra se týkala první linie s označením E-22 Stříbro s 53 pevnůstkami (44 typu A, 2 typu B, 1 typu C, 3 typu D a 3 typu E). Výstavbou byla po výběrovém řízení komise 15. května 1937 pověřena stavební firma Jenč, Hladeček a Kroft se sídlem v Plzni jako firma, která podala nejvýhodnější cenovou nabídku (949 379,-Kč). Firma zahájila práce 18. června na pevnůstce č. 1 u Butova a dokončovací práce na úseku se protáhly až do jara 1938. Stavební materiál byl vykládán ve Stříbře, kde byl pro tento účel zbudován sklad.