Stavebně byly objekty řešeny tak, že střelba je situována do bočních paleb, kde musela navazovat na střelbu sousední pevnůstky a tím se vytvářela palebná přehrada, která měla zabránit postupu cizích vojsk do vnitrozemí. Z toho vyplývá, že objekty jsou stavěny tak, aby vytvářely linii, ve které na sebe obránci vzájemně viděli a tím také měli chránit střelbou jeden druhého. Tím se také liší od předcházejícího vzoru 36, který má vedenou střelbu přímo k nepříteli a objekty se vzájemně nechrání.
| Typ A - Patřil k nejčastěji budovaným objektům. Jedná se o dvoustřílnovou pevnůstku, jejíž hlavní zbraně působily do boků a byly chráněny prodlouženou čelní stěnou tak zvanými uchy (odtud také německý název Ohrstände - ušaté postavení). Posádku tvořilo 7 osob, obsluhujících dva těžké nebo lehké kulomety. Podle rozevření os střílen ve stupních lze rozlišit varianty A-120, A-140, A-160, A-180, A-200 a A-220. |
| Typ B - Stejně jako typ A, je i objekt typu B dvoustřílnový. V tomto případě však jedna ze střílen působí bočně a druhá čelně. Osádka a stavební náklady byly v podstatě shodné jako u typu A. |
| Typ C - Objekt typu C je velice jednoduché kulometné hnízdo minimálních rozměrů. Posádku tohoto objektu tvořil pouze střelec z kulometu a jeho pomocník. Jde o nejméně stavěný typ. Ve Stříbře je tento typ LO zastoupen pouze jedenkrát a to objektem raritně umístěným pod nejjížnějším obloukem starého mostu. |
| Typ D - Typ D je v podstatě polovina dvoustřílnového objektu A. Velice často se vyskytoval ve dvojicích ( ve Stříbře jsou to objekty č. 17 a 18 v údolí Mže). Posádka byla tvořena čtyřmi muži. |
| Typ E - Speciální objekt pro čelní palbu jednoho těžkého, nebo lehkého kulometu - jedná se o jakousi odolnější variantu typu C. Osádku tvořili čtyři muži.Ostatní typy F,G,H a K se ve stříbrském opevnění nevyskytly. |
E-22/55/A-160
| Objekt byl vybudován těsně u bývalého silničního mostu přes Úhlavku (pod „Kladrubákem“). Vzhledem k tomu,že před pravou střílnou se nacházel silniční násep, musel být vybudován v šikmém provedení tak, aby jeho levá střílna, snížená o 60 cm, mohla postřelovat údolí řeky pod železniční most. V ose pravé střílny tohoto objektu se ve vzdálenosti asi 50 metrů nacházela budova se strojovnou a čerpadly pro dodávku vody parním lokomotivám na blízkém nádraží (ona stávající budova nezaměnitelné rakousko- uherské nádražní architektury s továrním komínem). Betonáž započala 21.10.1937. Objekt měl být vyzbrojen v levé střílně těžkým a v pravé střílně lehkým kulometem. V roce 1966 byl uveden do provozu nový most přes Úhlavku a ten odvedl silnici mimo a situace se v okolí objektu změnila |
obr.447
obr.449 (15.07.2007)
obr.451 (17.12.2007)
obr.453 (26.7.2008)
E-22/54/A-180
| Objekt se nachází u domu čp. 595 u Červené lávky. Jeho úkolem mělo být postřelování údolí řeky v obou směrech. S betonáži bylo započato 12.10.1937 a výzbroj měly tvořit dva těžké kulomety. V současné době je objekt součástí hornické historie naučné stezky při řece Mži a je opatřen informační tabulí. |
obr.455 (1938)
obr.457 (1938)
obr.458 (25.4.2007)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-22/23/A-140Z
| Objekt se nachází proti hotelu „Branka“ . „Z“ na konci značení znamená, že pevnůstka byla postavena v zesíleném provedení. Tímto způsoben se stavěly objekty na zvlášť exponovaných místech. Tomu odpovídá i plánovaná výzbroj: dva těžké kulomety. S betonáží se započalo 19.08.1937. Stavba nového mostu v letech 1952 -1954 vedla k zvýšení úrovně okolního terénu a objekt je dnes jakoby nelogicky „utopen“ pod silnicí. |
obr.459
obr.461 (1985)
obr.463 (28.02.2007)
obr.465 (13.04.2007)